חדשות

המתמחים באולטימטום לאדלשטיין: פיילוט לקיצור התורנויות או שביתה

יו"ר ארגון המתמחים: "אם לא תתקבל החלטה עד סןף החודש להתחלה מיידית של פיילוטים לקיצור תורנויות - ייצאו המתמחים בכל בתי החולים בארץ לשביתה ממושכת של שלושה ימים"

מחאת המתמחים. צילום: ארגון מרשם

נמשכת מחאת המתמחים בדרישה לקיצור התורנויות הארוכות. יו"ר ארגון המתמחים מרשם, ד"ר ריי ביטון, קראה הבוקר לשר הבריאות לקבל החלטה ולהוציא לפועל את הפיילוטים לקיצור תורנויות באופן מיידי בעשר מחלקות בבתי החולים בארץ.

במכתב ששלחה הבוקר (ב') לשר הבריאות יולי אדלשטיין, כתבה ד"ר ביטון: "במידה שלא תתקבל החלטה עד 1 בינואר 2021 להתחלה מיידית של פיילוטים לקיצור תורנויות- ביום ג', 5 בינואר 2021, ייצאו המתמחים בכל בתי החולים בארץ לשביתה ממושכת של שלושה ימים".

בין היתר כתבה ד"ר ביטון: "מה לא היה לנו בעשור האחרון? הררי הבטחות, ועדות שהתכנסו, החלטות שנשארו על הנייר בלבד והצהרות בומבסטיות לתקשורת. מכל זה לא נשאר כלום. הרופאים המתמחים, אלה שאתם סומכים עליהם בטיפול במשבר הקורונה, אלה שמטפלים בכם, בילדיכם ובהוריכם, לא זוכים למענה אמיתי והוגן למצוקה שלהם ושל המטופלים.

"ככל שלא נראה התקדמות משמעותית בצעדים להחלת פיילוטים ולתכנית נרחבת לקיצור תורנויות, ניאלץ להחריף את הצעדים, וכבר ביום ג', 5.1.21, נצא לשביתה ועיצומים של שלושה ימים.

"הרופאים המתמחים של היום מאורגנים, נחושים וחדורי אמונה. עשר שנים של אכזבות רק חיזקו אותנו. אל המאבק שלנו הצטרפו בהמוניהם גם הסטאז'רים והסטודנטים לרפואה, והוא זוכה גם לתמיכה רבה בקרב בכירים ומנהלים במערכת הבריאות ובקרב הציבור. למען הציבור בישראל ולמען הרופאים המתמחים הסובלים ומשפחותיהם - עשה את הדבר הנכון", כתבה יו"ר מרשם לשר הבריאות.

נושאים קשורים:  מחאת המתמחים,  ד"ר ריי ביטון,  קיצור תורנויות,  שביתה,  חדשות,  ארגון מרשם
תגובות
אנונימי/ת
28.12.2020, 17:26

בכיף. שביתה לא חוקית של גוף לא מייצג כפי שקבעו הערכאות כמה פעמים. למה לא?
עצתי בחינם, קחו את הזמן, תחזרו לחיות מהכסף של אבא ואמא כי הרי לא תקבלו דמי שביתה. מדינת חוק גם ככה לא מעניינת אותכם , ילדים מפונקים.

אנונימי/ת
28.12.2020, 20:59

דמי שביתה זו לא זכות אוטומטית גם בשביתה חוקית. בשביתה לא חוקית למעסיק יש אפשרות לנקוט בסנקציות יותר משמעותיות מאשר לא לשלם שכר (שזה ממילא הוא לא צריך לעשות).

אנונימי/ת
28.12.2020, 21:24

ילדים מפונקים? הם עושים עכשיו מה שלאף דור אחר לא היה את האומץ לעשות. זה שכולנו סבלנו תנאים לא אנושים לא אומר שמי שרוצה תנאים נורמליים הוא מפונק. כל הכבוד להם.

אנונימי/ת
28.12.2020, 22:14

תגובתך מזכירה פזמ"ניק בצבא שרוצה שהצעירים "יטחנו" כמו שהוא היה כשהיה צעיר. בוא נרד מהעץ ומהאגו שלנו, הדור הצעיר ראוי לתנאים טובים יותר מאלו שהדור הנוכחי סבל.

28.12.2020, 22:09

במשך שנים רבות רופאים היו עדינים מדי בהשוואה עם הסתדרות האחיות

אנונימי/ת
29.12.2020, 08:58

בכל מקום שכתוב ״ארגון המתמחים״ חשוב לציין שהוא אינו מייצג את המתמחים, אלא את החברים בו, שזה מיעוט המתמחים.

אנונימי/ת
29.12.2020, 10:34

אכן מרשם מייצג את מיעוט המתמחים אבל זה רק כי המתמחים אנוסים להיות מיוצגים ע"י הר"י שהינו ארגון יציג על הנייר שבפועל לא מייצג באמת את האינטרסים של המתמחים הכפויים להתייצג על ידו.
אכן הר"י הארגון היציג עפ"י דין, אך אל תשלו את עצמכם - הוא לא זכה באמון המתמחים ויחסם של ראשיו אלינו אף הרחיק את היום שהאמון הזה יגיע

אנונימי/ת
29.12.2020, 10:37

אמון רוכשים, לא כופים. הר"י כזאב בעור כבש מתעקשים "ליצג" את המתמחים כשהם בעצם אויב המתמחים

אנונימי/ת
29.12.2020, 11:45

כל אחד יכול להזמין חותמת קטנה בצבע אדום עם הכיתוב דלהלן: סיכום זה או מסמך זה נכתב ונחתם על ידי רופא/ה עייף מתורנות ארוכת שעות.

זה יפעל מהר מאד!

אנונימי/ת
30.12.2020, 06:15

המתמחים במרשם הם מיעוט? משום מה נדמה לי שהם הרוב.