חדשות

אות הוקרה מטעם המרכז הרפואי פדה-פוריה הוענק לפרופ' רן טור כספא

אות ההוקרה הוענק לפרופ' רן טור כספא, הדיקאן המייסד של הפקולטה לרפואה בגליל, המסיים בשבועות הקרובים שבע שנות כהונה בתפקיד

משמאל, פרופ טור כספא ולימינו מנהל בית החולים פדה-פוריה ד"ר ארז און בעת קבלת אות ההוקרה

אות הוקרה הוענק לפרופ' רן טור כספא, הדיקאן המייסד של הפקולטה לרפואה בגליל, המסיים בשבועות הקרובים את כהונתו כדיקאן הפקולטה. את האות העניק לו ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פדה-פוריה במסגרת יום המחקר השנתי שקיים בית החולים לפני שבועיים. חברי הוועדה היוזמת והמארגנת של הכנס היו פרופ' ארנון בלום, ד"ר אבי פרץ וד"ר אודה ליה כץ.

בדברי התודה על האות אמר פרופ' טור כספא: "אני נרגש מאד ומודה על הכבוד שהוענק לי. בלי המרכז הרפואי פדה-פוריה, הפקולטה לרפואה בגליל לא היתה יכולה להתפתח, להתקיים ולהתקדם, לא היתה יכולה להיות מה שהיא. אחרי שבע שנים של עשייה, בנייה והגשמת חזון, אנו מציינים בגאווה שכ-260 בוגרים סיימו את לימודיהם בפקולטה, לצד יצירת קשרים בינלאומיים שהיא יצרה ופרסום מאמרים בכתבי בינלאומיים". פרופ' טור-כספא הביע "הערכה לשותפי לדרך, פרופ' משה בן עמי, שהיה לי הזכות שהוא עבד לצידי כמשנה לדיקאן".

ד"ר און אמר: "אנו שוקדים לקדם ולטפח את המחקר במרכז הרפואי באמצעות מינהלת המחקר שלנו שאף יזמה וארגנה את האירוע המרשים". הוא בירך על פעילות המינהלת ועל שיתופי הפעולה שיצרה עם המוסדות האקדמיים השונים והודה לצוות החוקרים, המשלב מחקר בסיסי עם מחקר קליני . לפרופ' טור כספא המסכם כהונה של שבע שנים כדיקאן, אמר ד"ר און: "אלו היו שבע שנים של עשייה משמעותית ומחוללת שינוי לשם קידום הפקולטה, המרכזים הרפואיים והגליל כולו".

פרופ' בלום ציין לשבח את המחקרים הבולטים ביותר שהוצגו בכנס: "הבחירה בהם היתה קשה. קיבלנו לשיפוט כ-40 עבודות מחקר בסיסי וקליני. בין המציגים היו סטודנטים, רופאים צעירים ובכירים במרכז הרפואי. בחרנו את העבודות המאפשרות להראות את קשת הנושאים שבהם אנו עוסקים במחקר כאן".

תעודות הפרסים למחקרים המצטיינים הוענקו לד"ר בת שבע צדוק, סגנית מנהל המלר"ד, על מחקרה בנושא יכולת ניבוי שוק בחולים קשישים, ולנופר אסולין, סטודנטית תואר שני במכון המחקר והמערך הקרדיווסקולרי של המרכז הרפואי פדה-פוריה, על עבודתה בנושא חלקיקי מיקרו RNA במחלות לב.

נושאים קשורים:  פרופ' רן טור-כספא,  הפקולטה לרפואה בגליל,  ד"ר ארז און,  חדשות,  אות הוקרה,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות

הי.
דעה אישית! בבקשה לא לקפוץ מהמגדל.
אני גם לא העמקתי בכתוב, רק הבנתי את הקונספט!
כול הסיפור הזה של הענקת אותות הערכה לא קורץ לי אישית ובמיוחד! מסיבה אחת פשוטה: האנשים המכובדים ורמי הדרג האלו לא תורמים מזמנם ולו דקה אחת אומללה לשם שמיים! פלנתרופיה לשמה לא.
הם עובדים בשירות המדינה, מתוגמלים ולבוודאי המון! סחתין.
כך שאת הידע השופע הטמון בהם, התוכניות והשרטוטים למען ע. ת. י. ד ה. ר. פ. ו. א. ה ה. צ.י.ב.ו.ר.י.ת מתוגמלים ואף היטב.
הם אינם עושי טובות לאף אחד! אני גם לא כפויית טובה אבל.. די כבר! עם טקסי וקרקסי הראווה האלו
הצעה חולמנית: חלקו מענקים ואותות הוקרה למתמחים או לבכירים המוכנים לעבוד Full Timers ולהוות מודל למידה חי ומחושי לרופאים/ות צעירים חסרי ניסיון ואף לעיתים מסכני נפשות.
סאאידה סדיק

21.09.2018, 15:16

בכל הכבוד- רני הוא תמיד פול טיימר ועל אחת כמה וכמה בתפקידו הנוכחי
בודאי שהוא מתוגמל-ואני בטוח שגם את -ואני
הקמת ביס לרפואה מאפס היא משימה כמעט בלתי אפשרית וההצלחה תוכל להמדד רק שנים רבות לאחר שהבוגרים יתבססו והמערכת תוכח כתורמת לצפון-ובטוחני שכך יקרה
האם פילנטרופיה גדולה מזאת?

ברכות לפרופ' טור כספא על פועליו הרבים.
מתי שקלאי